Brüsszelben jártam a villamos múzeumban 

A múzeum madártávlatból . . .

Az odavezető felüljáró másik oldalán egy gyönyörű tó található . . .

A felüljáró sem mindennapos . . .

Hát, valahogy így kezdődött. Ott is az első járat a lóvasút volt. 

Egy kicsit közelebbről . . .

Egy másik járat . . .

Egy motorkocsi . . .

 

és az ő "nyitott" pótkocsija . . .

Érdemes megnézni, hogy a pótkocsi mennyire nyitott! Oldalirányú védelemként a most éppen felhajtott kallantyúkat használták . . .

Ez egy gyönyörű példány 1901-ből. Érdemes megnézni a pótkocsikat, amiket 1897-ben gyártottak, valami csoda . . .

Itt már a pótnál "védőkorlát" is található, amelyet egy kötél meghúzásával lehetett felemelni . . . 

Egy csodálatos darab, egy motorkocsi 1902-ből, és az Ő vezérlőpultja . . . 

Érdekes az egykaros áramszedő . . . 

Pótkocsi védőkorláttal, valami gyönyörű!

A végén én is vezethettem egy villamost!

Ez már egy modernebb darab a 30-as évekből. A biztonsági rács érdekes megoldású . . .

Egy takarító szerkezet. A tábla szerint elég sokáig használták . . .

A szerkezet . . .

A mechanika gyönyörűsége a finom részletekben rejlik . . . 

Nagyon szép a korlát is . . .

Egy kicsit bonyolultabbnak tűnik a futómű . . .

Ez már a 60-as évek villamosa

 

És itt a kedvencem . . . .

Ezzel a szépséggel lehetett egy városi nosztalgia kört tenni. Ha valaki már utazott egy ilyen régebbi fapados villamoson, akkor az tudja, hogy ez milyen érzés . . .

Eszembe jut a mi régi fapadosunk felakasztható rácsa . . .

A beszállásnál fenséges érzés kerít hatalmába . . .

A vezetőállásban semmi különlegeset nem találni, egyszerű . . .

Az utastérbe érve a szemet megfogják a csodálatos lámpák . . .

Az ülések lakkozása sugározzák az eleganciát . . .

Ha valaki nem tudná, 23 ülőhely van a motorkocsin . . .

Az indulás bizonyos előkészületeket igényel . . .

A motorkocsihoz kapcsolódik egy pótkocsi . . .

Lehet, hogy a tervezés fázisában formatervező is volt a csapatban ?!?

A biztosító korlátot fel kell húzni, hogy az utasok le- és fel tudjanak szállni . . .

A pótkocsiban is lehet gyönyörködni . . .

Amire nem jöttem rá: ha már van áram, akkor miért kell a petróleumlámpa ?!?!?

Hát akkor indulás . . .

Ha valaki kedvet kapna, akkor az elérhetőség . . .

Ennek a múzeumnak van saját oldala is . . . 

Remélem élményeimet sikerült veletek megosztanom! Aki teheti, menjen el, nézze meg, érdemes:  Badó Péter